The TV Show TAG

by - Tuesday, September 19, 2017


Imádom a sorozatokat. Imádom a TAG-eket is, és Ginny blogját nem különben. Nagyjából ennek a háromnak a keveréke most ez a bejegyzés, ami többnyire a sorozatnézési szokásaimat és preferenciáimat hivatott bemutatni nektek, remélem majd ti is kedvet kaptok a kitöltéséhez! :)

1. Melyik a kedvenc sorozatod?
Ó, melyik nem? Nagyon sok sorozatot követek, és azoknak legalább a felét imádom is, így szinte nevetséges lenne, ha most választanék közülük egyet - mert nem tudok. Helyette inkább felsorolom azokat, amikért különösképp bolondulok: Breaking Bad (ha nagyon muszáj lenne egyet választanom, ez lenne a befutó) Trónok Harca, Hannibal, Peaky Blinders, The 100, Brooklyn Nine-Nine, Westworld, Mr. Robot, Vikings.

2. Kedvenc szereplő?
Nyilván minden sorozatból van egy kedvencem, aki a legközelebb áll a szívemhez, úgyhogy ez talán még nehezebb, mint az előző kérdés. Jesse Pinkman (Breaking Bad) az örök szívemcsücske, de ő amolyan "örökbefogadnám és életem végéig szeretgetném" módra, úgyhogy mondok még másokat is: Moriarty (BBC Sherlcok), Octavia Blake (The 100), Will Graham (Hannibal), Lagertha (Vikings), Cassidy (Preacher) meg persze a fél Trónok Harca szereplőgárda.

3. Kedvenc páros?
Lagertha és Ragnar! Lagertha és Ragnar! Örökké. Bárki bármit mond, ők az elejétől kezdve a végéig összetartoztak, és annyira badassak voltak együtt, hogy az hihetetlen. Mellettük viszont még ott van Clarke és Lexa párosa a The 100-ból, vagy ugyaninnen Octavia és Lincoln csodálatos ívet bejárt szerelme. Hannibal és Will pedig a szívem csücskei, legszebb toxic relationship ever - bár sosem voltak 100%-osan elismerve, az utolsó részben szerintem elég egyértelművé vált, hogy az életük annyira egymáséba fonódott, hogy az csupán barátsággal nem magyarázható. Brilliánsak együtt.

4. Melyik az a sorozat, amelyiket nem sokan nézik, de te felfedezted?
Végre egy egyszerű kérdés, amire gyors és lényegretörő választ tudok adni: In the Flesh. Ez egy elég rövidke sorozat, amit sajnos a BBC két évad után elkaszált, pedig volt benne potenciál. Nagyon érdekes története van, csodásan felépített karakterekkel és motivációkkal, igazi, nyers érzelmekkel. Nem akarom lelőni, hogy miről szól, csak annyit mondanék: zombis dráma. És igen, működik. 

5. Melyik sorozatról beszélnek körülötted a legtöbbet az emberek?
Egyértelműen a Trónok Harcáról. Amit meg is értek. Nekem is nagy kedvencem, és elég grandiózus valamint zseniális ahhoz, hogy mindenki róla beszéljen.

6. Van olyan szereplő, aki inspirál? Ki az?
Octavia Blake. Szerintem csodálatraméltó az az ív, amit a karaktere bejárt. Az elején nagyon irritált a karaktere, valahogy nem néztem ki belőle többet egy felszínes, hisztis kis csitrinél, aztán ahogy egyre többet tudhattunk meg a múltjáról és a személyiségéről, annál jobban beleszerettem. Szerintem ő az igazi hőse a sorozatnak, és ő az, akinek az értékeivel és nézeteivel a legjobban azonosulni tudok. Imádom. Imádtam azt is, ahogy Lincolnnal kialakult a kapcsolatuk, és ahogy szerették egymást, és imádom azt is, hogy nélküle is egy teljes karakter, hogy a személyiségébe beleépült a szerelmének elvesztése. Szeretnék én is olyan büszke, magabiztos és harcias nővé válni, mint amilyen ő lett a negyedik évad végére.

7. Melyik szereplővel tudsz a legjobban azonosulni?
Nehéz kérdés... de néha úgy érzem, mintha én lennék Jake Peralta és Amy Santiago (Brooklyn Nine-Nine) szerelemgyermeke, annyira megvan bennem mindkettőjük személyiségéből egy darabka. Mert ugyanolyan hülyéskedő, komolytalan és néha életképtelen vagyok, mint Jake, de ezzel együtt maximalista és túlságosan aggódó is vagyok, mint Amy.

8. Melyik az a sorozat, amit bármikor el tudsz kezdeni nézni?
Nem igazán szoktam újranézni sorozatokat, mert annak nem látom értelmét, de ha nagyon választanom kéne, akkor a Modern családot vagy az Így jártam anyátokkalt mondanám. Mindkettő könnyen nézhető, szórakoztató és szeretnivaló sorozat, és annyira figyelni sem kell rá, szóval tényleg ez a két sitcom illik ide a leginkább.


9. Melyik az a sorozat, amelyiktől kiráz a hideg?
Nem igazán nézek ilyen sorozatokat, főleg azért, mert nem bírom a horrort és nem szeretek hobbiból ijedezni. Így egyedül a Stranger Things-et tudom ideírni, ami azért időről-időre tényleg hidegrázós, de szerintem nem olyan durva.

10. Melyik az a sorozat, amit még csak el sem kezdenél? Miért?
Vannak ilyen érdekes averzióim, vagy mondjuk inkább azt, hogy előítéleteim, ami miatt egyes sorozatokhoz tényleg sosem nyúlnék. Ezek leginkább a tipik tini-romantikus kategóriába sorolhatók, így például nem kezdeném el a Pretty Little Liarst, a Gossip Girlt, a Vámpír Naplókat, és még sorolhatnám.

11. Mit akarsz legközelebb elkezdeni?
Hú, ez egy hosszú lista. Legjobban most a Black Mirror piszkálja a fantáziámat, de érdekel a sense8, a Dexter, a Big Little Lies, a Narcos és az Outlander is.

12. Melyik szereplő lenne a legjobb barátod? Miért?
Valószínűleg Jake Peralta a fentebb említett hasonlóságaink miatt. Biztos vagyok benne, hogy nagyon jól megértenénk egymást és csomót hülyülnénk együtt.

13. Van olyan sorozat, ami eszedbe juttatja a nyarat? Ha igen, melyik?
Hát esetleg a Trónok Harca. Azért, mert mindig nyáron jön ki az új évad, és a mostani nyaram is két részre osztható: arra a részre, amikor még csak vártam az új évadra, és arra, amikor már néztem azt. Szomorú, de igaz. Nincs életem.

14. Van-e olyan sorozat, amit abbahagytál? Miért?
Sajnos ebből is több van, mint kéne. Legjobb példám erre az Odaát és a Teen Wolf. Utóbbit azért hagytam abba, mert már túlságosan nagy hülyeségnek éreztem, és nem tetszett, hogy egyre jobban cserélődött le a szereplőgárda, előbbit pedig azért, mert már úgy éreztem, hogy a sorozat írói túlnyújtották a történetet. Valahol a 8. évadnál hagytam abba, aztán már a 12. évadra várnak a többiek... basszus, ez bármilyen sorozatnak túl hosszú.

15. Jelenleg mit nézel?
Affair, Riverdale (ezt anyuval közösen), Lucifer, Preacher, és az összes olyan sorozat, aminél épp új évadra várok. Sajnos nem mindegyikkel vagyok naprakész, így például a Peaky Blinders-szel és a Vikings-szel nagyon el vagyok maradva, de ez teljességel a barátom hibája, aki az utóbbi időben valahogy sosem érez magában affinitást arra, hogy ilyen komoly hangvételű sorozatokat nézzen velem. Lehet inkább nélküle kéne őket folytatnom... :D

Ti milyen sorozatokat követtek és mik a kedvenceitek? Esetleg van olyan, amit én is említettem, és ti is ismertek?

You May Also Like

5 comments