Nyári terveim

by - Sunday, June 16, 2019


Amikor ideültem, még komolyabb dolgokról szerettem volna írni, de amint megnyitottam a bejegyzést, rájöttem, hogy ahhoz most nincs kapacitásom - szóval az agyam azonnal a második, jelenleg legtöbbet foglalkoztató dologra ugrott: a nyárra. Pontosabban arra, hogy mit akarok kezdeni az előttem álló pár hónappal most, hogy végeztem minden egyetemi és tanulós hercehurcával. Le kell írnom, hogy mikorra mit tervezek, különben szokásomhoz híven egymásra szervezek programokat, vagy teljességgel el is felejtkezem róluk. Plusz jó érzés néha szisztematikusan átgondolni, hogy mi áll az ember fia előtt, főleg, ha csupa remek dologról van szó. Szóval nézzük csak, mit tartogat számomra 2019 nyara!

Ötödik évforduló
Habár hivatalosan május 27-én lettünk öt évesek a barátommal, ennek az ünneplése a vizsgaidőszak miatt tolódik júliusra. Amit most kivételesen egyáltalán nem bánok, mert őszintén, eddig még nekem sem volt erőm azon gondolkodni, hogy mit szeretnék ajándékozni a barátomnak erre a neves alkalomra, márpedig szeretném rendesen megadni a módját az idei ünneplésnek. Elvégre mégiscsak öt éve vagyunk együtt, amibe még belegondolni is durva. Szerencsére már vannak ötleteim, de még semmi igazán kiforrott, úgyhogy ezen még sokat kell majd gondolkodnom.

Berlini kiruccanás
Amióta rájöttem, hogy Berlinbe az év minden egyes szakaszában lehet nevetségesen olcsó retúr repjegyet venni, azóta a német főváros is felkerült úticéljaim végtelen listájára. Igaz, nem került valami magasra, mert már évek óta mondogatom magamnak és a környezetemnek is, hogy egyszer majd el kell menni Berlinbe, de ennél tovább még sosem jutottam a dologgal. Ez nagyrészt azért van, mert nem rajongom Németországért, de most, hogy az unokatestvérem ősszel Berlinbe költözött, végre van motivációm, hogy felfedezzem ezt a várost is. Júliusra tervezem az utat, de a barátommal szeretnék kimenni, szóval a pontos mikor tőle függ - meg persze az unokatesómtól is, hogy ő mikor ér rá fogadni bennünket.

Balatonozás a barátokkal
Lassan már tradícióvá válik számunkra a vonyarcvashegyi hétvége, amit egy barátnőm nyaralójában szoktunk eltölteni valahogy július-augusztus magasságában. Ha jól számolom, az idei lesz a harmadik ilyen mini-nyaralásom a barátaimmal, és nem is lehetnék izgatottabb a dolog miatt: ezek a hétvégék mindig nagyon jól szoktak sikerülni, idén pedig új arcok is csatlakoznak a csapathoz, ami csak még királyabbá fogja tenni az egészet.

Diplomaosztó
Bizony, egy ilyen eseményem is lesz a nyár közepén. Mostmár egészen biztos, hogy kapok valami papírfecnit az egyetemtől, amit egy közepesen ünnepélyes átadón szeretnének megtenni, szóval illene elvonszolnom magam. És el is fogom, habár igazán csalódott vagyok, hogy se talárt, se sapkát (se úgy semmit) nem kapunk e neves alkalomra. Mindegy, így is jár majd az öt másodpercnyi taps és a kézfogás szeretett dékánunkkal, plusz nagyon kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e hibátlanul kiolvasni a nevemet, úgyhogy ott leszek. Meg aztán már két éve mondogatom a családnak, hogy diplomaosztóm alkalmából majd elvihetnek a Wasabiba running sushizni, szóval végre itt a lehetőség, hogy ezt meg is tegyék.

Esküvő
Sosem gondoltam volna, hogy életem első igazi esküvője, amire meg leszek hívva, az a barátom egyik régi haverjáé lesz, de mégis itt vagyunk. Több szempontból nézve is meglepő ez a fordulat, de az első és legfontosabb az, hogy még csak 21-22 évesek vagyunk, és máris beléptünk a "házasodnak a barátaink" korszakunkba. Persze hozzá kell tenni, hogy az ifjú pár 3-4 évvel idősebb nálunk, de szerintem akkor is durva, hogy mi ketten lettünk meghívva, és nem a barátom családja, vagy ilyenek. Amúgy borzasztóan izgatott vagyok az esemény miatt, már meg is vettem a ruhát, amiben majd menni szeretnék az esküvőre, pedig az csak augusztusban lesz.

Sziget fesztivál
Ha valaki megkérdezne, hogy mit várok legjobban a nyárban, akkor habozás nélkül rávágnám, hogy a Sziget fesztivált. Életemben nem voltam még a Szigeten, még egyetlen egy napra sem, mert mindig túl drágának tituláltam, így minden évben szépen lebeszéltem magam a jegyről. Ezt pedig leginkább azért tudtam megtenni, mert minden egyes alkalommal arra gondoltam, hogy nem baj, egyszer majd úgyis elmegyek a Szigetre. Tudjátok - majd jövőre, vagy majd ha jobb fellépők lesznek. Szóval jó ideje érett bennem a Sziget gondolata, de az utolsó löketet az adta, amikor bejelentették, hogy a Twenty One Pilots is fellép majd: na én onnantól kezdve tudtam, hogy ha csak egy napra is, de én ott leszek az idei Sziget fesztiválon. Kerestem is magamnak pár barátot, akiket addig nyaggattam, míg végül megvették velem a diákbérletet, és most izgatottan számolom a hátralévő napokat.

Gólyatábor
Így vagy úgy, de idén újra gólya leszek. Ha minden jól megy, akkor egy másik egyetemen, ami egyet jelent azzal, hogy gólyatábor. Ugh. Így három év felsőoktatás után sajnos már rég kikopott belőlem a gólyaév kíváncsisága és izgatottsága, szóval a hátam közepére sem kívánom ezt a több napos hercehurcát (hogy őszinte legyek, már az első alkalommal sem nagyon kívántam). Ennek ellenére már beírtam a gólyatábor időpontját a Google naptárba, mert szinte biztos, hogy úgyis elrángatom magam, és végigszenvedem azt a 6 (hat!!!!) napot, de csupán azért, hogy ne indítsam úgy az évet, hogy a csoportomból senki sem tudja, hogy ki a fene vagyok.

Összeköltözés
Ez ugyan nem kifejezetten egy program, de mindenképp fontos része a nyaramnak, szóval megérdemli az említést. Már egy éve készülünk a barátommal arra, hogy összeköltözünk, csak az nem volt biztos, hogy hova és hogyan. Mostmár az is biztos, és bár nem az elsődleges "álomtervünk" valósul meg, azért én még így is borzasztóan izgatott vagyok a dolog miatt. Tulajdonképpen az összeköltözés helyett helyesebb, ha azt mondom, hogy a barátom beköltözik hozzánk az albérletbe, ami egyrészt remek (messze ez a legolcsóbb opciónk, és így legalább nem egy 20 négyzetméteres garzonban fogunk nyomorogni), másrészt kicsit szomorú is, mert - mint minden szerelmes lány - én is úgy képzeltem el anno ezt a nagy összeköltözős dolgot, hogy majd lesz egy külön kis albérletünk, amit szépen berendezünk, és ahol senkihez sem kell igazodnunk. De hát tudjuk, az álmok messze állnak a valóságtól, szóval ez van. A lényeg ugyanaz: nyár közepétől együtt fogunk lakni a barátommal, és ez boldogsággal tölt el.

Ezzel pedig a lista végére is értünk - nagyjából ennyit terveztem be az idei nyárra, de persze ezeken felül még remélem, hogy sok kisebb programot is sikerül összeszervezni, akár a barátokkal, akár a családdal. Van még pár tervem/célom az idei nyárra, például szeretném felfrissíteni a biosz tudásomat, és szeretnék néhány programot is beiktatni a barátommal, mert jelenleg nem éljük legjobb időszakunkat - már abból a szempontból, hogy úgy havonta egyszer találkozunk. Dolgozni sem lenne rossz, de most csak valami nyári meló jöhetne szóba, szóval még a keresgélés fázisban vagyok.

Ti mit terveztek a nyárra, mit vártok a legjobban?

(Ginny, ha ezt olvasod, ne haragudj, de valamiért nem tudok válaszolni a kommentedre az előző bejegyzésem alatt... :()

You May Also Like

2 comments