KK - A választottjaim

by - Saturday, January 28, 2017


Kicsit több időbe telt megírnom ezt a bejegyzést, mint amire számítottam, de elvégre nem is baj, hogy most született meg, hiszen időm mint a tenger, ahogy azt az eredeti könyvespolctúrás bejegyzésben is írtam: nincs semmiféle időkorlát a kihívás teljesítésével kapcsolatban. Aki nem tudná, miről is van szó, annak figyelmébe ajánlom a Könyvespolctúra kihívást, a linken keresztül elérhetitek azt a bejegyzést, amiben elmagyarázom a kezdeményezés lényegét.

Most pedig fogadjátok sok szeretettel az én kis tíz elemes könyvlistámat, amit csak és kizárólag az itthon (meg a nagymamámnál) talált, eldugott és elfeledett kötetekből válogattam össze.

1. TOLSZTOJ - ANNA KARENINA. Ennek a könyvnek különleges története van, legalábbis abból a szempontból, hogy erre nem most bukkantam rá, hanem nagyjából másfél éve. Neki is estem azonnal, mivel akkoriban láttam a filmet, ami nagyon tetszett, így kötelességemnek éreztem elolvasni a könyvet is. A lelkesedésem nagyjából a kötet feléig tartott, sajnos belefulladtam a sok, kínzó részletességgel leírt mezőgazdasági módszerekbe és újításokba. Nemrég azonban újra a kezembe vettem, és azóta is rendíthetetlenül (habár nem valami gyorsan) olvasom. 

2. GOLDING - A LEGYEK URA. Ez a regény is nagy klasszikusnak számít, annak ellenére hogy csak 1954-ben lett kiadva. A repülőbalesetet szenvedett és lakatlan szigeten rekedt gyermekek története bejárta az egész világot, és itt az ideje, hogy végre én is elolvassam, ugyanis nagyon kíváncsi vagyok a regény lélektani vonatkozására. Régebben, egy betegségem alatt ezt is elkezdtem, de aztán ahogy ismét jobban lettem elfelejtkeztem róla, és később mást kezdtem olvasni - most itt az ideje visszatérnem szegény Röfi történetéhez.

3. MITCHELL - ELFÚJTA A SZÉL. Jogos a döbbenet, ha most valaki azon csodálkozik, hogy még nem olvastam ezt az ikonikus szerelmi történetet - de az az igazság, hogy ahogy a fentebb említett két könyvbe, úgy ebbe is belekezdtem már. Régen, évekkel ezelőtt. Halványan emlékszem is a történetre és a szereplőkre, sőt, arra is, hogy Scarlett O'Hara karaktere valamiért nagyon megfogott, de fogalmam sincs, hogy hol hagytam abba (mert nem olvastam végig, az biztos), úgyhogy tervezem előlről kezdeni az egészet, hogy végre egyben láthassam a történetet és annak lefutását. 

4. HUGO - A NYOMORULTAK. Pár éve, amikor kijött a regény filmváltozata Eddie Redmayne szereplésével, én ott voltam a moziban a családommal, és együtt izgultam, szenvedtem és örültem a szereplőkkel. Engem nagyon megfogott a musical-szerű film, imádtam a betétdalokat és a látványt, egyszóval az egész történet magával ragadó volt számomra. Nagyjából azóta szeretném elolvasni ezt a könyvet, így nem volt kérdés, hogy ez is felkerül a listámra.

5. SIENKIEWICZ - QUO VADIS. Ezt a könyvet két éve kaptam a születésnapomra, és akkor nagyjából annyival el is intéztem, hogy elolvastam a hátulját, belelapoztam, majd szépen felhelyeztem a polcra. Kicsit később aztán megint a kezembe került, anya pedig "leszídott" hogy miért nem olvastam már el, mert egyébként egy gyönyörű történet, pont nekem való. Hát most majd meglátjuk, hogy tényleg nekem való-e. 

6-7-8-9-10. TOLSZTOJ - HÁBORÚ ÉS BÉKE. Második Tolsztoj regény a listámon, ezúttal egy jóval terjedelmesebb. Anyukám régi nagy kedvence, többek között ezért is szeretném elolvasni. A Háború és béke mindig is úgy élt az én kis agyamban, mint a világ leghosszabb, legterjedelmesebb írása, és nagy sikerélmény lenne a számomra, ha képes lennék elolvasni az egészet. Mivel egy öt kötetes "szörnyetegről" van szó, ezért bátorkodtam neki öt könyvnyi helyet megadni a listámon, hogy arányos maradjak.

Ezeket a könyveket választottam hát a könyvespolcok hátuljáról. Leporoltam őket, és most az íróasztalom mellett feltornyozva várják, hogy mindegyikükre sort kerítsek. Ha kedvet kaptatok ti is ehhez a kis olvasós kihíváshoz, csatlakozzatok bátran! Többet itt tudhattok meg a dologról.

You May Also Like

2 comments