5 módszer a szomorúság ellen

by - Thursday, August 10, 2017


Mindenkinek vannak jó és rossz pillanatai az életben, és sajnos gyakra előfordul, hogy ezek a rossz pillanatok magukkal ragadnak és beletaszítanak minket a szomorúság örvényébe, ami bizony gyakran végeláthatatlannak tűnik. Ilyenkor hajalmosak vagyunk elérni egy olyan pontot, ami után már szinte örömmel tobzódunk az önsajnálatunkban és a borzasztó melankóliánkban. Ez pedig könnyen állandó vendégünkké teheti a levertséget. Ezt megelőzendő, összegyűjtöttem nektek pár hatásos módszert, amivel felvehetitek a harcot a szomorúság ellen.

Sírd ki magad!
Az egyik leghatékonyabb módja a szomorúság elűzésének az, ha hagyjuk, hogy az magától lefolyjon - mondjuk az arcunkon. Bizonyos szituációkban előnyös, ha magunkban tudjuk tartani az érzéseinket és ezzel együtt a könnyeinket, de hosszútávon nem érdemes elfolytanunk az érzelmeinket. Egyszerűbb és egészségesebb, ha megéljük azokat. A szomorúságot pedig úgy tudjuk a legjobban megélni, ha jól kisírjuk magunkat. Persze előfordul, hogy egyszerűen képtelenek vagyunk sírni, annyira mély a fájdalmunk vagy az ijedtségünk. Ilyenkor természetesen nem kell erőltetni, és legfőképpen nem szabad azt gondolnunk, hogy emiatt valami baj van velünk. Viszont ha azt érzed, hogy maguktól jönnek a könnyek - hagyj utat nekik! Hidd el, utána sokkal jobban fogod érezni magad. (Lelkileg legalábbis. Nekem egy kiadós sírás után sokszor megfájdul a fejem.)

Hallgass zenét!
Nagyon egyszerű módszer, ráadásul nálam az egyik leghatásosabb. Én általában ha szomorú vagyok, akkor egyben feldúlt is, és a zene az, ami a leggyorsabban megnyugtat. Érdemes ilyenkor lágyabb, puhább dallamokat hallgatni, olyan számokat, amik ellazítanak minket. Ezek gyakran nem a legvidámabb dalok, de ne féljünk szomorú számokat hallgatni, mivel ez is csak azt segíti, hogy megéljük a szomorúságunkat, hogy aztán elengedhessük azt. Nekem ilyenkor leginkább a Coldplay vagy az Alt-J zenéi segítenek, de spotify-on és 8tracks-en is csomó ilyen lejátszási lista van, csak rá kell keresni a megfelelő kulcsszavakkal. 

Nézz valami vidámat!
Vagy megnyugtatót. Ez majd leköti a figyelmedet, és segít abban, hogy ne kattogjon folyton azon az agyad, ami miatt elszomorodtál. Ugyan azt nem ajánlom, hogy egyből ezzel a módszerrel kezdj, ha valami bánt, mert magamból kiindulni akkor úgysem fogsz tudni igazán figyelni arra, amit nézel, így pedig még akkor sem fog segíteni, ha történetesen a világ legvidámabb, legvicesebb filmjét nézed. Szóval előbb nyugodj meg egy kicsit, rendezd a gondolataidat, aztán mehet a mozizás. Inkább valami rövidet nézz, ha teheted olyasmit, amire nem kell túl sok energiát fordítanod, tehát nem kell túl erősen figyelned és/vagy gondolkodnod rajta. Nekem ilyenkor legjobban a kedvenc youtubereim videói jönnek be, vagy a rajzfilmek. Általában Adventure Time-ot szoktam nézni, mert az azonnal jobb kedvre derít, de a We Bear Bearst is tudom ajánlani, nagyon aranyos mese.

Írd le, mondd el!
Ez talán a legfontosabb. Ha szomorú vagy, jó érzés, ha valakivel megoszthatod a gondolataidat, még akkor is, ha ez csupán egy aprócska lap az íróasztalodon, vagy egy megnyitott dokumentum a laptopodon. Már az is sokat tud könnyíteni az ember lelkén, ha ő maga rendbe teszi a gondolatait és érzéseit azáltal, hogy leírja vagy elmondja őket. Az írásnak az az előnye, hogy így tüzetesebben is meg tudod vizsgálni, hogy pontosan mi okozta a szomorúságodat, valamint arra is rávezethet, hogy ezt a későbbiekben hogy tudnád elkerülni vagy orvosolni. Ha viszont van valaki, akivel meg tudod osztani a bánatodat, azt is megteheted. Csak figyelj arra, hogy mindenképp olyan ember legyen, akiben megbízol és aki odafigyel rád. Nincs is annál rosszabb, mint amikor kiöntöd a szíved valakinek, aki pedig végig sem hallgat, és már mondja is a magáét. 

Tipp: Ha szeretnéd valakivel megosztani a problémádat, de a környezetedben senkit sem találsz erre alkalmasnak, akkor látogass el a 7 Cups oldalára. Itt segítséget is kérhetsz szakértőktől, de beszélgethetsz egyszerűen olyan emberekkel is, akiknek mindössze egy feladatuk van: végighallgatni téged. Sajnos az oldal angolul üzemel, de biztos vagyok benne, hogy van ehhez hasonló magyar fórum is.

Sétálj egyet!
A testmozgás kifejezetten jó ellenszere a rosszkedvnek, hiszen elősegíti az örömhormonok termelődését. Így ha van hozzá erőd, elmehetsz futni egyet, de ha úgy érzed, hogy az most túl nagy teljesítmény lenne tőled, egy séta is sokat segíthet. Jobb, mint otthon búslakodni a szobában, és még egészséges is. Ha teheted, menj valami csendes helyre, ahol több a természet, mint az ember, és egy kicsit egyedül lehetsz a gondolataiddal. Meglátod, a friss levegő és a kinti világ azonnal elveszi a szomorúságod élét! Sőt, ha szeretnéd, még zenét is hallgathatsz közben, vagy egyéb hobbidnak is élhetsz - csak vinned kell magaddal egy füzetet és máris írhatsz vagy rajzolhatsz! De egy fényképezőgép sem rossz ötlet.

Én ezeket a módszereket használom, ha igazán szomorú vagyok, és szeretnék egy kicsit felvidulni. Nektek milyen taktikáitok vannak az ilyen esetekre?

You May Also Like

2 comments

  1. Ez a cikk pont jókor jött.
    Várom a további cikkeid, puszi :)

    ReplyDelete