2016 legjobbjai

by - Thursday, December 29, 2016


Vészesen közeledik az év vége, az összegzés és visszatekintés ideje, és ahogy rajtam kívül még sokan mások, úgy én is szeretek ilyenkor kicsit rendet rakni a fejemben és rendszerezni. Az újév közeledtével mindig sorra veszem, hogy mik történtek velem az elmúlt egy évben, és hogy milyen új élmények értek, mitől lettem gazdagabb. Ez most sem maradhatott el, az évrendezésem eredményeképp pedig megszületett ez az ajánló, egyféle búcsúztatóként. 

Különféle területekről szemezgetve összegyűjtöttem nektek 2016 legjobbjait, azokat, amik számomra kimagaslottak, és igazi élménnyel ajándékoztak meg. Nézzük is, hogy mik voltak ezek!

LEGJOBB SOROZAT // WESTWORLD

Már akkor tudtam, hogy ez a sorozat valami más lesz, valami különleges, amikor először láttam a trailerét az HBO csatornáján. A vadnyugatos téma ellenére az igazi, mögöttes történetet nagyon érdekesnek találtam, és valahogy az egész hangulata megfogott. Kijelenthetem, hogy azóta sem ereszt, Westworld titokzatos világa teljesen magával ragadott. 

Nem is csoda, hiszen ki ne találná érdekesnek a sorozat alapgondolatát: mi lenne, ha képesek lennénk olyan élethű robotok gyártására, akiket már meg sem lehet különböztetni a valódi, hús-vér emberektől. Az egy órás részek egy olyan kalandpark mindennapjaiba és vezetésébe engednek betekintést, ahol ilyen robotok gondoskodnak a meglehetősen pénzes vendégek szórakoztatásáról. Egyszerű történetnek tűnik, de közel sem az. A sorozat tele van meglepetésekkel és remekül elhelyezett, valamint felvezetett csavarokal, a karakterek pedig egytől-egyig érdekesek, legyen szó emberről vagy robotról. A történések, párbeszédek olyanok, hogy néha csak kapkodtam a fejemet, hogy mi történik, és bizony többször megesett, hogy a sorozat gyorsabb (és okosabb) volt nálam. Tette ezt mind egyáltalán nem idegesítő, elegáns módon. 

A Westworld nem hagyja unatkozni a nézőit, de az akciódús, izgalmas jelenetek mögött kellően mély gondolatiság húzódik, ami érdekes kérdésekre keresi a választ - és feszegeti azok határait. Meddig mehetünk el mi emberek, és mi az, ami igazán emberré tesz minket? Mi az öntudat? A sorozat ezeket a témákat boncolgatja, méghozzá nagyon izgalmas módon.

LEGJOBB KÖNYV // HARRY POTTER ÉS AZ ELÁTKOZOTT GYERMEK

Sajnos az idei évben nem sikerült olyan sok könyvet elolvasnom, mint ahogy szerettem volna, de azért így is akadt a kezembe pár jó kötet. Köztük a fent említett különlegesség is, ami tulajdonképpen az azonos című színházi darab szövegkönyve. Nagy Harry Potter rajongóként az első perctől kezdve nagy izgalommal és lelkesedéssel vártam, hogy végre a kezeim közé kerüljön ez a könyv, végül a születésnapomra kaptam meg a barátomtól. (Mondanom sem kell, hogy abszolút telitalálat volt.) Sajnos az egyetem miatt csak lassan haladtam vele, pedig igazából nem valami nehéz olvasmány, főleg, hogy a szöveg drámaszerűen van megszerkesztve - egy nap alatt elolvasható.

A történet a felnőtt Harry-ről és az ő gyermekeiről szól, leginkább pedig az ő bajos apa-fia kapcsolatáról Albusszal. A megszokott Harry Potter hangulattól merőben eltérő hangulatot és stílust hoz, sokkal sötétebb és reálisabb világot mutat be, amitől végig olyan érzésem volt, mintha a történet velem együtt felnőtt volna. Szokatlan, de egyáltalán nem kellemetlen érzés volt ez, szerintem nagyon jól jött egy kis extra realitás a Harry Potter univerzumba. A történet a maga módján egyszerű, mégis összetett, és igazán érdekes. Imádtam Albus és Scorpius barátságáról, valamint ügyes-bajos gondjaikról olvasni, de az immár felnőtt arany trióról is jó volt hallani. Ez a könyv számomra olyan volt, mint egy utolsó nosztalgiázás a valódi felnőttlétbe való lépés előtt. Egyszerűen jól esett olvasni.

LEGJOBB FILM // ZOOTROPOLIS

Moziba sem igen jártam az idén, legalábbis nem eleget, így nagyon sok 2016-os újdonság maradt ki az életemből, de magamat ismerve talán akkor is ezt a rajzfilmet választottam volna, ha az összes idei filmet sorra megnézem. A rajzfilmek kiskorom óta nagy szerelmeim, főleg, ha állatokról szólnak, így szinte kétség sem fért hozzá, hogy a Disney új nagydobása engem is behálóz majd.

A rajzfilm Judy Hoppsról, egy lelkes nyusziról szól, akinek gyermekkori álma, hogy rendőrként dolgozzon az emlősök fővárosában, a nagy Zootropolisban. A sors úgy hozza, hogy a későbbiekben egy pimasz rókával, Nick Wilde-dal kell együtt dolgoznia, aki ráadásul vérbeli szélhámos. A történet igazán szórakoztató és kedves, ráadásul fontos gondolatokat közöl, gyermekek számára is érthető módon. Judy és Nick nyomozása izgalmas és fordulatos, a kettőjük kapcsolata pedig egészen szívmelengető, még úgy is, hogy végig tudjuk a kimenetelét.

LEGJOBB ALBUM // WILD WORLD

Az idei év általam legjobban várt albuma, így nem is volt kérdés, hogy ez lesz a "kiválasztott". Már egészen az együttes indulása óta imádom a Bastille zenéjét, és azóta figyelemmel is kísérem minden nagyobb megmozdulásukat. A WW megjelenését különös izgalommal vártam, mert a srácok elég titokzatosan kezelték az új album kiadását. Meg aztán kicsit érzelmileg is kötődtem az új számokhoz, mert párat már eljátszottak nekünk a voltos fellépésük alkalmával.

A Wild World egyébként 14 dalból áll, és szerintem nagyon jól hozza azt az igazi Bastille-os stílust, amit már az egész világ ismer és szeret. Van benne egy kis újítás is, ami szerintem szépen belesimul a régi hangzásba, egyáltalán nem zavaró, sőt, felfrissíti egy kicsit azt. A dalszövegek most is nagyon jók, a dalokhoz tartozó videóklippek pedig kellőképp furcsák, Dan hangja (és pofikája) pedig továbbra is maga a tökéletesség. Nem is nagyon tudok kedvenc, vagy kiemelkedően jó dalokról beszélni, mert mindegyikben van valami, ami magával ragad. Amelyek viszont mégis nagyon a szívemhez nőttek, azok az An Act of Kindness, Blame és Glory. Meg a Power. Ó, és persze a The Currents. Meg az összes. Tökéletes ez az album.

Számomra ezek voltak 2016 legjobbjai, nektek mi volt az idei kedvenc könyvetek/filmetek/sorozatotok vagy esetleg albumotok?

You May Also Like

2 comments