Téli bakancslista

by - Saturday, December 10, 2016


El sem hiszem, hogy máris december van, és lassan itt a karácsony, na meg az év vége. Nem is olyan rég még az érettségitől paráztam, most meg itt állok életem első vizsgaidőszaka előtt - már ez az aktuális pánik és idegeskedés tárgya. Nagyon sok változást hozott az életembe ez az év, a listák iránti szeretetem viszont megmaradt, sőt, talán még meg is erősödött, így történt, hogy egyik nap elkezdtem összegyűjteni azokat a dolgokat, amiket a téli hónapokban szeretnék kipróbálni vagy véghezvinni.

Nem tudom, hogy a tanulás, az ünneplés és a barátok mellett mennyi időm lesz mindet teljesíteni, de remélhetőleg a nagyját azért be tudom majd szorítani az unalmasabb és kicsit ráérősebb napjaimba.

1. FORRÓ CSOKIZNI AZ AHOYBAN. Amióta csak tudom, hogy van ez a hely, el szeretnék oda menni, és inni egy általam összerakott forró csokit. Egyszer már majdnem sikerült a dolog, csak akkor nem foglaltunk előre helyet, és sajnos érkezésünkkor nem volt több szabad asztal, így visszatessékeltek minket a hidegbe.

2. KORCSOLYÁZNI A VÁROSLIGETBEN. Szintén régóta vágyom rá, egészen pontosan szeptember óta, amikor is először jártam arrafelé, és a barátnőm megemlítette, hogy itt télenként műjégpálya szokott üzemelni. Borzasztó hangulatos lehet, én meg alapból imádok korizni, szóval ezen a télen valamikor muszáj lesz elmennünk.

3. KARÁCSONYI AJÁNDÉKOT VENNI A SZÜLEIMNEK. Talán furcsa, de én egész eddigi életemben nem nagyon ajándékoztam meg a szüleimet karácsonykor. Ennek az az egyszerű oka, hogy nekem sosem volt zsebpénzem, emiatt pedig hülyeségnek tartottam pénzt kérni a saját ajándékukra, ami nem is biztos, hogy tetszik majd nekik. Persze azért így is volt, hogy némi feles pénzemből vettem nekik valami apróságot, de ez lesz az első olyan alkalom, amikor a saját "keresetemből" fogok gazdálkodni, és igazi ajándékot veszek nekik. Anyunak a Lushból szeretnék valamit választani, apunak pedig egy wok receptkönyvet gondoltam adni. 

4. BENTRŐL NÉZNI A HÓESÉST. Lehetőleg forró csokival vagy kakaóval a kezemben. Télen szerintem ez az egyik leghangulatosabb elfoglaltság, amit az ember unalmas perceiben tehet - ráadásul egy jó kis könyvvel vagy filmmel is fel lehet turbózni.

5. ALBIS KARÁCSONYT CSAPNI. Szeretném, ha karácsony előtt lenne egy olyan napunk a lányokkal, amikor mindannyian fent vagyunk Budapesten, és egész nap csak karácsonyi számokat hallgatunk, télies illatú gyertyákat égetünk, meg miegymás. Természetesen ehhez az ajándékozás is hozzátartozik, és az sem lenne rossz, ha be tudnánk szerezni valami "karácsonyfát", hogy teljes legyen a hangulat.

6. KINÉZNI A KARÁCSONYI VÁSÁRBA. Budapesten lakom, szóval illene legalább egyszer andalognom egy kicsit a karácsonyi forgatagban, forralt bort szorongatva és túlárazott, röhejesen drága kürtőskalácsot csipegetve.

7. ANYUVAL SÜTÖGETNI. Karácsonykor mindig erősen be kell segítenem a különféle finomságok elkészítésében, és ezt évről-évre egyre szívesebben teszem. Most is várom már, hogy a jó meleg konyhában, nyakig lisztesen gyúrjuk a tésztát, közben a nappaliból beszűrődő karácsonyi dalokat dúdolva. 

8. FORRÓ FÜRDŐT VENNI. De nem akármilyet ám! Szeretném igazán megadni a módját: habfürdő, illatgyertyák, ellazító dallamok, és talán még egy jó forró tea is belefér. Talán meg is lepem magam valami aprósággal a Lushból, amit felhasználhatok a "világ legkényelmesebb habfürdője" project megvalósításához.

9. EGY EGÉSZ NAPOT AZ ÁGYBAN TÖLTENI. A barátommal összebújva, sorozatokat nézve. Szégyenteljes, hogy mennyire le vagyunk maradva a közös sorozatainkkal (amik egyébként a Peaky Blinders, a We Bear Bears, a Brooklyn 99 és a Vikings), szóval ez szinte kötelező program. Sajnos nem hiszem, hogy ez még ebben az évben megvalósulhat, de ha mindketten végzünk a vizsgákkal, talán lesz időnk utána egy lustálkodós napra.

10. ÚJ KESZTYŰT VENNI. Sosem rajongtam a kesztyűkért, de azt el kell ismernem, hogy roppant hasznos tud lenni, ha akad az ember lányának egy pár. Jelenleg nekem nincs olyan kesztyűm, amit fel is mernék vállalni a publikum előtt, viszont már másfél hete, hogy olyan hideg van kint, hogy attól lefagynak az ujjaim. Úgyhogy szükségem van egy szép pár kesztyűre - aki tudja, hol szerezhetek be ilyesmit, az kérem szóljon.

11. STARBUCKSBA MENNI. Ez egy nagyon banális, és nagyon white-girl dolog, de képtelen vagyok letagadni, nekem is nagyon tetszik az új karácsonyi Starbucks pohár, és én is szeretnék belőle egyet. Ráadásul már szeptember óta tervezzük a lakótársaimmal, hogy majd elmegyünk inni egy kávét a Starbucksba, csak eddig sosem tudtuk összeegyeztetni az órarendünket, így ez egészen mostanáig elmaradt. Na de mire jó a vizsgaidőszak, ha nem a közös kávézgatásokra?

12. FELDISZÍTENI AZ ALBÉRLETET. Itthon már kint van az összes karácsonyi és téli dísz, de jó lenne a budapesti mindennapjaimba is egy kis hangulatot csempészni, ennek pedig a legkönnyebb módja a dekorálás. Egy karácsonyi égősort máris vettem a szobámba, amit fel is akasztottam az ágytámlára (eszméletlenül hangulatos), de szeretnék még valami télies díszeket beszerezni mellé, hogy teljes legyen a kép.

13. FORRALT BORT FŐZNI. Vagy itthon, vagy fent a lakásban a lányokkal: mind a kettő jó móka lenne. A forralt bor a kedvenc téli italom (a forró csoki mellett), egyszerűen imádom azt a csodás fűszeres ízét, így az elmúlt években mindig kiharcoltam apunál, hogy főzzünk már mi is egy adaggal. Ezt idén sem szeretném elhagyni.

14. HÓGOLYÓZNI, SZÁNKÓZNI VAGY HÓEMBERT ÉPÍTENI. Mind a háromban elég régen volt már részem, igaz, a legelső opciót sosem szerettem igazán, mert nem értettem, mi a jó abban, ha arcon csapnak egy hatalmas jeges tömbbel. Még most sem értem, de szánkózni és hóembert építeni mindig is imádtam, szóval ideje felelevenítenem gyermekkori emlékeimet.

15. SÉTÁLNI EGYET A TÉLI TÁJBAN. Bár a tél nem a kedvenc időszakom, és általában nem is szeretek ilyenkor sokáig kint tartózkodni a hideg miatt, azért egy hófödte, deres táj gyönyörű tud lenni. Jelenleg nagyon szeretnék felmenni a Normafára vagy pedig a Gellért-hegyre, mert úgy nem csak a körülöttem lévő tájban, hanem a kilátásban is gyönyörködhetnék.

Ti mit terveztek télire, vannak olyan dolgok, amiket mindenképp meg szeretnétek ejteni az elkövetkező pár hónapban?

You May Also Like

0 comments