25 dal az életemből TAG

by - Monday, September 19, 2016


Ezt a TAG-ot már régóta őrizgetem a félkész bejegyzéseim között, és az igazat megvallva, egy időre el is felejtkeztem róla, de szerencsére ismét rábukkantam. Az ötlet Ginny blogjáról származik, és ahogy az már csak lenni szokott, annyira megtetszett, hogy azonnal el is vittem magamnak. Ki is töltöttem, csak később akartam publikálni, ami végül ahhoz vezetett, hogy lettek más ötleteim, írtam más bejegyzéseket, és elfeledkeztem erről a szegénykéről. De ami késik, az nem múlik - fogadjátok hát sok szeretettel a 25 dal az életemből TAG-et az én verziómban!

1. Egy dal, ami a gyerekkorodra emlékeztet:
Ezen annyit gondolkodtam, és mégis, egy érdemleges dalt sem sikerült ide beszúrnom. Valahogy túl sok ilyen dal van, de mégsem tudom őket felidézni. Béna vagyok.

2. Egy dal, ami az exedre emlékeztet:
Valamiért az első és egyetlen exemhez a reggae zenei stílust kapcsolom fejben. Lehet azért, mert szereti az ilyen zenét, lehet csak a felettébb megtéveszőt facebookos profilképe miatt, vagy az akkori életfelfogása miatt, már nem tudom. De szerintem a válaszott számom illik hozzá: Bob Marley feat. LVNDSCAPE & Bolier - Is This Love 

3. Egy dal, amiről a szüleid jutnak eszedbe:
Pink Floyd - Wish You Were Here. Inkább csak anya, mert az ő kedvenc együtteséről van szó, de igazából apa is szereti a Pink Floydot, szóval fair választás a részemről, szerintem. Egyébként én is szeretem őket, csak nagyon ritkán hallgatom a zenéjüket. Viszont a The Wall film egyszerűen zseniális, imádom!

4. Egy dal, ami megnyugtat:
Alapvetően az alt-J legtöbb száma ilyen. Valahogy van bennük valami, amitől képes vagyok teljesen elengedni magamat, élvezni a zenét és nem gondolni semmire. Ellazul tőle az elmém. Csak hogy egy példát hozzak: alt-J - Bloodflood. 

5. Egy dal, ami a fejedben ragad, ahányszor meghallod:
Taylor Swift - Shake It Off. Ki nem állhatom ezt a számot (meg úgy magát az előadót sem szeretem), de ha meghallom... muszáj énekelnem, és garantált, hogy utána még egész nap ez fog a fejemben menni.

6. Egy dal, ami egy jó barátodra emlékeztet:
Alfonstól a Puglife című dal történetesen a legjobb barátnőmre emlékeztet, először is azért, mert amikor felfedeztük, hogy létezik ez a szám, akkor mindkettőnknek nagyon bejött - neki főleg -, másodszor pedig imádja a pugokat. Ha jól tudom, akkor egy időben még ez volt a csengőhangja is.

7. Egy dal, ami az előző nyárra emlékeztet:
Egyértelműen Majos Lazer - Lean On című slágere az, ami a 2015-ös nyarat felidézi bennem. Nem tudom ugyan egy konkrét emlékhez kötni, de azt tudom, hogy egy évvel ezelőtt baromi sokat hallgattam/hallottam ezt a számot, és szerettem is.

8. Egy dal, ami az első szerelmedre emlékeztet:
Ó. Van pár dal, amit a barátomhoz kötök (a.k.a. első szerelmem), de szerelmünk kezdetéhez különösen Milky Chance - Stolen Dance dalát fűzöm. Azért is, mert ő ismertette meg velem, és azért is, mert ha jól emlékszem balatoni kiruccanásunk alkalmával erre (is) táncoltunk. Kellemesen be voltunk csiccsentve, és nagyon kedves emlék számomra az az este. Ahogy ez a dal is.

9. Egy dal, ami reményt ad:
Hosszas gondolkodás és keresgélés után rábukkantam a tökéletes válaszra a 30 Seconds to Mars - Alibi című számában. Habár annyira már nem vagyok 30STM megszállott, a zenéjüket még mindig imádom, és továbbra is tartom, hogy ez a szám húsbavágóan gyönyörű. Többször megkönnyeztem.

10. Egy dal a kedvenc bandádtól:
Már évek óta nincs kedvenc bandám, egyszerűen kikopott belőlem az a fajta erős ragaszkodás és rajongás, ami szerintem ehhez kell, de a régi jó időkben számomra a szentháromság a Green Day, 30STM és a My Chemical Romance volt. Továbbra is imádom mindegyiket, szóval nehéz volt választani, de végül a Jesus of Suburbiára esett a választásom a Green Daytől. Ez a srácoktól az abszolút kedvenc dalom.

11. Egy dal a kedvenc filmedből/sorozatodból:
Olyan szerencsés helyzetbe vagyok, hogy egy dalt tudok rendelni két kedvencemhez, ráadásul úgy, hogy az egyik film, a másik pedig sorozat, szóval itt is van: Maxence Cyrin - Where Is My Mind. Igazság szerint ez csak egy zongorafeldolgozása az eredeti Pixies dalnak, ami a Harcosok Klubjában szerepel, így ebben a formában pedig a Mr. Robot első évadjában lehet hallani.

12. A dal, amit legutóbb hallgattál:
Bioshock Infinite Soundtrack - Will The Circle Be Unbroken. Ugyanis ma játszottam ki ezt a lenyűgöző játékot, úgyhogy utána azonnal meg is hallgattam párszor ezt a gyönyörű dalt. Megéri meghallgatni, még annak is, aki nem játszott a játékkal.

13. Egy dal, ami egy olyan barátodra emlékeztet, akivel már nem vagytok jóban:
Ismerős Arcok - Fellegajtó nyitogató. Az egyik legjobb barátnőmre emlékeztet ez a szám, akivel ovis korunk óta nagyon jóban vagyunk, de sajnos az elmúlt években a teljesen más közegnek hála sikerült eltávolodnunk egymástól. Ő és az apukája nagyon szerették az ilyen nagymagyar zenéket, ami természetesen rám is átragadt, ez a szám pedig olyan szép, hogy nem volt kérdés, ezt fogom linkelni.

14. Egy dal, ami a szerelmedre emlékeztet:
Mint már azt feljebb is említettem, sok dalt kapcsolok a barátomhoz, a legfrisebb pedig a The Strumbellas zenekar Spirits című száma. Romániában, a kocsiban ülve hallottuk először ezt a számot, azóta pedig már vagy kismilliószor hallottam az olasz (és magyar) rádióban is, de a lényeg, hogy mindkettőnknek tetszett és együtt is énekeltük már a végén. 

15. Egy dal, amit szívesen énekelsz:
Újabban nagyon rákattantam a Twenty One Pilots zenéjére, az egyik kedvencem pedig a Ride című számuk, aminek szerintem olyan zseniális a szövege, hogy mindjárt be is másolok belőle, mert marha jó. Minden egyes alkalommal, amikor meghallom ezt a számot, végigéneklem az egészet - és rohadtul élvezem is.

"I'd die for you," that's easy to say
We have a list of people that we would take
A bullet for them, a bullet for you
A bullet for everybody in this room
But I don't seem to see many bullets coming through
See many bullets coming through
Metaphorically, I'm the man
But literally, I don't know what I'd do

16. Egy dal, ami megríkatott:
Ed Sheehan Give Me Love-ja sokszor könnyeket csalt már a szemembe, mióta eldöntöttük, hogy ez lesz az a dal, amire táncoljuk majd a szalagavató keringőt. Önmagában is csodaszép dalról beszélünk, de a tudat, hogy erre fogok a barátommal keringőzni, akkora érzelmi töltetet adott hozzá, hogy még most is, ahogy felidézem az emlékét, kicsit elhomályosul a látásom. Te jó élet, borzalmasan szentimentális vagyok.

17. Egy dal, amitől rögtön táncolni támad kedved:
Nemes egyszerűséggel erre a válaszom a WALK THE MOON - Shut Up and Dance száma, amit szerintem nem is kell magyaráznom. Olyan jó pörgős, vidám dal, hogy képtelen vagyok a hallgatása közben nem táncolni.

18. Egy dal, amit szeretsz, de ritkán hallgatod:
Egy rakat ilyen dal van, főleg hogy én általában "szezonálisan" hallgatok zenét, tehát teljesen más előadókat hallgatok ősszel, tavasszal, nyáron és télen. De legyen itt az egyik kedvenc énekesnőmtől egy dal, akinek az összes dalát imádom amúgy: Marina and The Diamonds - Hollywood. Ezt a számukat hallgatom kb. a legkevesebbet valamiért.

19. Az első dal a lejátszási listádon:
alt-J - Intro

20. Az utolsó dal a lejátszási listádon:
Zara Larsson - Ain't My Fault

21. A jelenlegi kedvenc dalod:
Hm... nehéz kérdés, de mondjuk legyen Bastille-ék egyik legújabb száma, az An Act of Kindness. Imádom a srácokat és a zenéjüket, az új album pedig úgy ahogy van szuper. Ez a szám meg gyönyörű.

22. Egy dal, amit valaki énekelt neked:
Óóó, egyszer, amikor valamiért nagyon rossz kedvem volt és rosszul voltam, a barátom énekelt nekem a telefonon keresztül, de hogy mit... már nem tudom. De azt hiszem ilyen Süss fel Nap kailberű lehetett, mert a cél pont az volt, hogy felvidítson vele. Ezen kívül nem nagyon énekelt nekem senki semmit. (Kivéve kiskoromban a nagymamáimat és anyut.)

23. Egy dal, amit ki nem állhatsz:
Adele - Skyfall. Azt hiszem ebben a dalban leginkább azt utálom, hogy anno a csapból is ez folyt, nekem meg már az idegeimre ment Adele melodramatikus kornyikálása, bármilyen szép is amúgy a hangja. Be sem linkelem nektek, úgyis mindenki tudja melyik ez a szám.

24. Egy dal, amire egy barátoddal táncoltatok:
Parov Stelar - All Night. A múlt évi Strandfeszt fellépői voltak, ahol mi is ott voltunk a barátommal és a legjobb barátnőmmel,  és a koncertjük alatt már kicsit jól éreztük magunkat, úgyhogy valami random italos pult előtt a sárban elkezdtünk táncolni egymással. Imádtam.

25. Egy dal, amit egész nap tudnál hallgatni és nem unnád meg:
Valószínűleg minden dalt megunnám előbb-utóbb, de legyen a Florence + The Machine új száma, a Wish That You Were Here. Ezt a számukat még nem hallgattam rongyosra.

You May Also Like

0 comments