Órarend mustra

by - Saturday, September 17, 2016


Eltelt egy hét, ami azt jelenti, hogy túl vagyok az aktuális félévem összes tárgyán, legalábbis olyan tekintetben, hogy mostmár lassan kezdem kapizsgálni, hogy melyiken mit fogunk tanulni. Az első hetem egyébként borzalmas rohanásban telt, egyelőre még nem tudom jól felmérni a rendelkezésemre  álló időt, és annyi mindent kell elintéznem, hogy egy ideig még biztos össze-vissza fogok szaladgálni. Elég leterhelő, hogy egyszerre ezer dologra kell figyelni, ami közül persze legalább ezeregy szörnyen fontos, és az sem segít, hogy itt már tényleg csak magadra számíthatsz.

Senki nem fogja a kis kezecskédet, és senki nem tolja az orrod alá azokat a dolgokat, amikre szükséged van. Minden a te döntésed, ezzel együtt pedig minden következmény a te felelősséged is. Érthető hát, hogy ebbe a középiskolás évek után kicsit nehéz beleszokni, de reményeim szerint azért nem lehetetlen, és előbb-utóbb nekem is sikerülni fog. Egyelőre még ki kell tapasztalnom, hogy mennyit merre, de az első hét máris sokat segített abban, hogy megértsem, hogyan is fog ez működni nálam. Fontos tényezője volt ennek az órarendem, amit most veletek is megosztok, hátha érdekel közületek valakit, hogy mit tanul egy elsőéves pszichológus hallgató.

HÉTFŐ

Statisztika // 8:30-10:00
Ezt a tárgyat már rögtön akkor elkönyveltem a nagy mumusnak, amikor a mintatantervben először megláttam, így nem csoda, hogy reggel némileg vonakodva foglaltam helyet a többi szaktársam között. Igazság szerint irónikusnak találtam, hogy pont egy statisztika előadással kezdem meg egyetemi éveimet, és sötét elégedettséggel gondoltam arra, hogy hétfő reggel van, az legalább mindenhogy csak szar lehet. Legnagyobb meglepetésemre annyira nem is volt az, az előadónk egy elég szimpatikus nő, aki előre megmondta, hogy pszichológiai oldalról fogja megközelíteni a tárgyat, nem pedig matematikairól. Eddig egyébként csak az alapfogalmakról beszélgettünk, ami nem volt vészes.

Kultúra és társadalom // 10:00-12:15
Semleges érzésekkel vártam ezt a tárgyat, mert így névről annyira nem mozgatta meg a fantáziámat, viszont kellemesen csalódtam benne - a nő, aki tartja nagyon aranyos, viccelődik, és igazán jól adja elő a mondanivalóját, egy percig nem unatkoztam nála. Meg aztán az is szimpatikus, hogy ebből a tárgyból úgymond nincs féléves vizsgánk, ha a két zh-t (kultúra és szocializációból külön van) sikerül olyanra megírnunk, amilyenre szeretnénk. Egyébként ez egy ilyen szociálpszichológiához (is) kapcsolható tárgy, van benne egy kis történelem, egy kis politika és természetesen jó sok pszichológia. Csak hogy pár témáját megemlítsem nektek is: társadalmi trauma, népirtás és terrorizmus, személyiség és politika, az én és fejlődése, stb.

Pszichológus etika és jog // 12:30-14:00
Alapvetően ez az óra pont az, aminek a neve alapján gondolná az ember. Értelemszerűen azt tárgyalja, hogy milyen jogai és kötöttségei vannak egy pszichológusnak, a kísérletei során meddig mehet el és milyen etikai szabályok érvényesek a tevékenységére. Gondolok itt a titoktartásra és egyéb finomságokra. Kicsit unalmas órának tűnik így elsőre, bár a hétfőivel semmi gondom nem volt (még), azon kívül, hogy fél kettőre kikapcsolt az agyam és majdnem elaludtam az előadótól két méterre.

KEDD

Élettan és anatómia 1 // 08:30-10:45
Lehet furán hangzik, de én már a kezdetektől fogva nagyon vártam az anatot, hiszen én imádom a biológiát (illetve azt a részét, ami az emberi test felépítésével foglalkozik), abból is emelteztem, így míg a többiek inkább ódzkodva ültek be az előadóba (egyetlen teátrumos órám....), addig én jókedvűen vadásztam magamnak a helyet a szaktársaim tengerében, révén hogy kicsit elkéstem. Lényeg a lényeg, kicsit csalódás volt nekem így az óra, mert nem túl sok újdonságot mondott, én pedig egy magasabb szintű oktatást vártam volna ebből a tárgyból - persze még lehet, hogy a végére rohadt nehéz lesz, nem tudhatom. Az előadónk meg sajnos olyan hangon beszél, amitől még az inszomniás is elalszik, szóval bármennyire is fáj, lehet ez lesz az az előadás, amit néha ellógok.

Statisztika gyakorlat // 13:00-15:15
Az előadás párjával együtt ezt is mumusnak tartom, bár egyelőre az első óra nem volt durva, de hát mi is lehetne durva egy statisztikai szoftver alapvető ismertetésében? Egyébként legnagyobb meglepetésemre még egész érdekes is volt, az előadó pedig szimpatikus így elsőre, szerintem vele nem lesz gond.

Közgazdaságtan és magatartás-tudomány // 15:30-17:00
Na ez az az előadás, ami eddig is egy nagy kérdőjel volt a szememben, és sajnos még most is az. Nem igazán tudom, hogy mit várjak ettől a tárgytól, miről is fog szólni pontosan, az első óra még nem adott választ a kérdéseimre, habár érdekesebbre sikerült, mint amire számítottam. 

SZERDA

Élettan és anatómia gyakorlat // 08:00-11:00
Ez a tárgy sajnos még két hétig nem lesz megtartva, nagy szomorúságomra, mert ezt is hatalmas lelkesedéssel és érdeklődéssel várom már. Elméletileg magunkon fogunk "kísérletezgetni" meg pár állatkísérletet is el fogunk végezni, és közben megtanulunk jegyzőkönyvezni. Hát kíváncsian várom.

Tanulási, kommunikációs készségfejlesztés // 15:00-16:30
Annyira nem izgatott ez a tárgy, mégis a héten ettől kaptam a legnagyobb pozitív élményt, hiszen nagyon jól éreztem magam az óra alatt, és maga a tárgy tematikája is nagyon tetszett. Annyit érdemes tudni erről a tárgyról, hogy egy kiscsoportos gyakorlatról van szó, ahol a kommunikáció és a tanulás folyamatával, eszközeivel, és különféle formáival foglalkozunk majd. Elég interaktív, megtanulunk majd rendesen előadni és prezentációkat készíteni, anyagot gyűjteni és ilyenek. Ráadásul az én csoportom tündéri, nagyon jó fej emberekkel kerültem össze, úgyhogy az az érzésem, hogy imádni fogom ezt a tárgyat.

CSÜTÖRTÖK

Filozófia- és pszichológiatörténet // 08:30-10:00
Ezt az órát vártam is meg nem is. A pszichológiatörténet része érdekel, a filozófia annál kevésbbé. Az sosem volt az erősségem, és nem is nagyon érdekelt eddigi életemben, szóval sok közöm nincs hozzá, meg nem is akarom, hogy legyen. Kicsit fura ez így, mert a pszichológia azért a filozófiából ágazott le, de reményeim szerint nem kell majd Arisztotelész legyek ahhoz, hogy elvégezzem ezt a szakot - meg ezt a tárgyat. Az óra amúgy elég unalmas volt, köszönhetően az előadó ugrálós, követhetetlen beszédfolyamának, de bízom benne, hogy lesz ez még jobb is.

Bevezetés a pszichológiába // 10:15-11:45
Ezt az órát nagyon vártam, és igazából nem is okozott semmiféle csalódást, sőt, bizonyos értelemben felűl is múlta az elvárásaimat. Az a helyzet, hogy az előadónk egy elég nagy koponya, a magyar hipnóziskutatás szülőanyja, és a szakmáján belül elég sokmindent letett már az asztalra. Elég jó az előadásmódja is, és nagyon érdekes dolgokról beszélt, csak fogalmazzunk úgy, hogy látszik rajta a kutatásai iránti szenvedély és elhivatottság, ugyanis az önmagáról szóló bemutatkozást sikerült félórásra nyújtania. Félreértés ne essék, imádtam hallgatni, és nagyon érdekelt, amiről beszélt, csak egy másfél órás órán kicsit túlzásnak tűnt az ilyen hosszadalmas bevezető. Mindenesetre az anyag, amit leadott szintén izgalmas volt, így visszatekintve nem volt gond a sok "köret" sem.

Dinamikus jóga // 13:00-14:00
Kredites tesinek én ezt vettem fel, és egyelőre marhára örülök, hogy így alakult. Azt tudtam, hogy mindenképp jógát akarok sportolni, esetleg polefitnesst (de mint kiderült azért nem jár kredit), csak azzal nem voltam tisztában, hogy az ELTE-n van egy sima és egy dinamikus jóga is. Hát én csak erre fértem be, amit egyébként nem is bánok, csak az első óra alapján azért húzós lesz - nem arról az elmeditálgatós, ellazulós óráról van szó, hanem azért ez rendesen igénybe veszi az izmaimat is. Izomlázam talán nem lesz tőle, de az egy óra alatt többször bosszankodtam, hogy ezt a pózt nem tudom rendesen megtartani, mert nincs hozzá erőm. De így is nagyon élveztem.

Szexuálpszichológia 2 // 18:00-19:30
Ez az egyetlen szabadon választott tárgyam a tesi mellett, mert tulajdonképpen csak ez mozgatta meg a fantáziámat az összes közül. A kettes a végén azért van, mert van egy első kurzus is, ami a "normál" állapotokat tárgyalja, a kettes pedig inkább a perverziókra és a parafíliákra fókuszál. Az előadónk egyébként Hevesi Krisztina, aki talán ismerős lehet (többek között) a VIVA TV-ről, ott szokott megválaszolni alapvető szexszel kapcsolatos kérdéseket, én meg erre egészen addig nem jöttem rá, amíg meg nem pillantottam ma a hölgyet. És gyerekek... ismét bebizonyosodott, hogy az előítéletek sokszor nagyon csalókásak, mert őszintén, ez a nő úgy néz ki, mint egy plasztikázott cicababa, és mégis... ahogy beszél, előad, érzed, hogy ennél sokkal több van benne. Igaz, elég szabados a stílusa, de hát ez nem meglepő, tekintve hogy mivel foglalkozik. Viszont az órája eszméletlen jó volt, vicces és érdekes, úgyhogy nem bántam meg, hogy ezt választottam.

You May Also Like

0 comments