Setting goals

by - Thursday, November 03, 2016


Őszi szünet van, és én itthon ülök a családi fészekben, biztonságban és szeretetben, míg mások az egyetemen szívnak, úgyhogy akár még jól is lehetnék. Majdnem jól is vagyok. Csak nem egészen. Valami hiányzik, vagy nem is tudom, egyszerűen minden túl sok jelenleg. Nem akarom részletezni, főleg, hogy javarészt nem is tudnám, szóval lényeg ami lényeg, ezt most csupán azért említettem, mert szerettem volna némi magyarázattal szolgálni arról, hogy miért éreztem nagy szükségét ennek a motivációs lista megírásának. Igazán elkél most nekem egy kis plusz löket, ami átsegít a mindennapjaimon, na meg az ügyes-bajos dolgaimon, és nem titok, hogy ezt a pluszt jelenleg ettől a listától várom. 

Reményeim szerint inspirálni és motiválni fog, ha tisztán és egyértelműen leírom a rövidtávú terveimet és elképzeléseimet, amolyan "To Do" lista mentalitásban. Természetesen ezek egy része az egyetemmel és a tanulással lesz kapcsolatos, ami önmagában nem olyan motiváló, ezért is szeretném vegyíteni pár "vágyammal", amik egyrészt szórakoztatóbbak, másrészt igazi lelkesedéssel töltenek el. Elsősorban ezektől a célkitűzésektől várom a motivációt, meg azt is, hogy a kevésbbé kellemes teendőimet egy kicsit szimpatikusabbá tegyék, de aztán meglátjuk, ebből mi fog bevállni. Remélem sokminden. :)

A KRAKKÓI ÚT MEGTERVEZÉSE
Jó lenne kicsit bővebben utánanézni Krakkó látványosságainak, hogy az indulás előtt azért még kialakuljon bennem valami programszerű, és az sem ártana, ha számolnék egy becsült összeget a költőpénzre. Ugyanis az a helyzet, hogy november utolsó hétvégéjén elutazom az egyik lakótársammal (és egyben barátnőmmel) Krakkóba. Buszos út, de a hotel három csillagos és van reggelink, szóval ez számunkra már hatalmas luxusnak számít. Mindketten izgatottan várjuk az indulást, bár bevallom, én eleinte idegenkedtem az ötlettől, hiszen amikor én rábukkantam erre a krakkói útra, akkor egyből a barátomra gondoltam, és már ment is az ábrándozás, hogy micsoda király romantikus hétvégét fogunk mi együtt eltölteni, ami persze nagyjából öt percig tartott, mert természetesen a barátom nem ér rá, tanulnia kell. Ez kicsit el is vette a kedvemet az úttól, mert nekem órási álmom, hogy a barátommal elutazzunk valahova, csak mi ketten, most meg szinte az orrom előtt volt a lehetőség. De aztán rájöttem, hogy mi a fene, ettől még ugyanúgy érdekel Krakkó, és Lengyelországban sem jártam még soha, szóval épp itt az ideje! Úgyhogy ha kalandos úton-módon is, de megvettük a jegyeket, szóval már biztos, hogy november végén turistáskodunk egy jót.

LEFORDÍTANI ÉS MEGÍRNI A CIKKET SZEX2-RE
Ez egy olyan dolog, amit jó lenne még most az őszi szünetben elintézni, mivel viszonylag időigényes folyamat egy 12 oldalas angol tudományos cikk fel- és átdolgozása, mégsem igényel különösebb erőfeszítést, úgyhogy tökéletes a mostani itthonülős hangulatomhoz. A cikk egyébként az egyéjszakás kalandok és a depresszió, szorongás összefüggését tárgyalja, ráadásul egész érthető módon. Azt hiszem most kifejezetten nagy szerencse, hogy imádom az angol nyelvet.

TOKYO TREAT DOBOZ RENDELÉSE
Talán még nem említettem, de élek-halok az édességekért és minden egyéb rágcsálnivalóért. Ha jól belegondolok, akkor azért ez valahol egy bazinagy jellemhiba, és biztos sokmindent elmond az önkontrollomról, ráadásul nem túl pozitív dolgokat, de hát ez van, egyelőre jól érzem magam így. A japán édességek megkóstolása már nagyon régi álmom, és már ki is néztem egy szimpatikus oldalt (a Tokyo Treat-et), ahonnan a közeljövőben rendelni fogok. Mondjuk még fel kell vérteznem magam a kiadásra (7-10ezer forint körül mozognak a dobozok), de talán a decemberi dobozra beruházok. Amint elrendezem magamban a lelkiismeret-furdalást, hogy a diákhiteles pénzemet erre fogom költeni.

FELKÉSZÜLÉS A STATGYAK ZH-RA
Ezt szintén az őszi szünet alatt kell lerendeznem, mivel kedden írjuk a zh-t, hétfőn pedig előreláthatóan semmi időm nem lesz tanulni, max egy gyors ismétlést tudok majd beszorítani az óráim és az esti képzés közé. A konkrét teendő itt az lenne, hogy párszor átolvasom a jegyzeteimet és a diákat, valamint hogy készítek egy zanzásított változatot a különféle statisztikai eljárások használatáról. Amúgy nem félek ettől a zh-tól, mert a tanár világosan megmondta, hogy bármilyen segédanyagot használhatunk, amíg az nem az internet és/vagy az egyik társunk.

ELLÁTOGATNI A GROCERY-BE
Aminek a tisztességes neve a Tej Pékáru Kávé Tea Grocery, csak ez olyan hosszú és megjegyezhetetlen, hogy nem láttam értelmét kiírni. Mégis kiírtam. Amúgy ez egy nagyon furcsa bolt, amire én is csak véletlenül bukkantam a Facebook céltalan böngészése közben, és ami egyáltalán nem az, amit az ember várna egy ilyen boltnév után. Az egész hely lényege az, hogy amerikai "különlegességeket" árulnak (természetesen nevetségesen magas árakon), legyen az édesség vagy üdítőital, esetleg valami sós rágcsálnivaló. Én persze a japán édességek mellett az amerikaiakra is régóta ácsingózom, szóval ezt a helyet mindenképpen megtisztelem majd legalább egyszer, ha lesz egy kis szabadidőm.

TANULNI VALAMIT ANATÓMIÁRA
Fogalmam sincs, hogy az elmúlt egy hónapban mi történt anatómia előadáson, ami szégyenletes, de érthető, mivel a néni még mindig nagyon álmosítóan beszél, az óra bazihosszú és túl korán kezdődik, továbbá elvileg ebből már leérettségiztem, ráadásul elég jó eredménnyel. Na most ez szép és jó, de ettől még csak úgy nem fogok átmenni a vizsgán, főleg, hogy azt sem tudom, miről szólnak az órák. Szóval ideje lenne elolvasnom a ppt-ket, összekapnom magam a definíciók tanulása terén, és az anatgyakos jegyzetet sem lenne rossz tanulgatni, mert az azért elég kínai (jobban mondva latin), még a számomra is.

ELOLVASNI VÉGRE A GÉPNARANCSOT
Egy éve megvan az a szegény könyv, tudom jól, mivel a tizennyolcadik születésnapomra kaptam az egyik kedves barátnőmtől. Azóta "olvasom". Ez úgy néz ki, hogy valamikor ősszel még elkezdtem a könyvet, meg a filmnek is nekirugaszkodtam, csak az utóbbit nem vette be a gyomrom, az előbbivel pedig rémesen lassan haladtam az egyedi nyelvezete miatt. Aztán meg is feledkeztem róla egy időre, pár hete viszont ismét ráesett a pillantásom a könyvespolcomat nézegetve, és úgy döntöttem, épp ideje megbírkóznom ezzel a könyvvel. Az őszi szünetben egész jól haladtam vele, Nagyváradon egy nap alatt végeztem több, mint a felével, így mostmár csak egy fejezet van hátra. Talán este el is olvasom.

FELKÉSZÜLNI A GÓLYABÁLUNKRA
Igaz, az majd csak jó három hét múlva lesz, de jelenleg igazán lelkes vagyok, mivel a téma is szívemhez közeli, és a fellépőktől meg eldobom az agyam, olyan szerelmes vagyok beléjük. Illetve csak a Szabó Balázs Bandájába, de a Kelemen Kabátban sem rossz, a megfelelő hangulat mellett hatalmasat lehet rájuk partikázni. (Mondjuk az SZBB-hez és a Kelemenhez szükséges hangulat merőben más, és szerintem nagyjából ütik is egymást, szóval ezt nem tudom, hogy válogatták össze a szervezők, de azért jó lesz :D) A téma pedig az álarcosbál, szóval arra még be kell szereznem valami kellően titokzatos álarcot az eBayről.

WRECK THIS JOURNAL EVERYWHERE
Még karácsonyra kaptam ezt a kis csodát, ami tulajdonképpen a Wreck This Journal kistestvére, a "vidd magaddal mindenhova" kiszerelés. Nagy lelkesen bele is kezdtem még télen, de azóta nem sokat haladtam vele (én már csak ilyen vagyok... borzasztó tulajdonság, de valahogy együtt kell élnem vele), most viszont ismét kedvet kaptam hozzá. Főleg, hogy úgy érzem, az alkotás és egy kis kreatívkodás igazán terápiásan hatna rám a mindennapokban.

Egyelőre ezek jutottak eszembe. Remélem megkapom hozzájuk a kellő inspirációt és motivációt, tényleg jó lenne ezekkel a dolgokkal haladni, főleg, hogy a fele tök szórakoztató meg vidám dolog, ami talán feldobja majd a kedvemet akkor, amikor kell. Nektek van ehhez hasonló listátok? Mik vannak rajta?

You May Also Like

0 comments