Szobatervezés

by - Wednesday, July 20, 2016


Szeptembertől Budapesten fogok lakni és tanulni, ez mostmár majdhogynem olyan biztos, hogy még ide is le merem írni. Már egészen régóta eldöntöttük azt a családdal, hogy albérletbe fogok költözni, mivel a kollégium nálam elég kétesélyes lenne, hiszen bár magas a pontszámom, szociálisan semmit sem tudok felmutatni: mindkét szülőm jól kereső, egyetemet végzett felnőtt, egyke vagyok és (többnyire) makk egészséges, valamint annyira messze sem lakom a fővárostól, vonattal olyan másfél óra.

Emiatt, és még pár kevésbbé nyomós indok miatt elvetettük a kollégium ötletét, és júniusban nekiálltunk pár barátnőmmel albérletet keresni. Azóta történt egy s más, voltak súrlódásaink, de végül sikerült megállapodnunk egy lakás mellett - a szerződést, ha minden jól megy, jövő héten fogjuk aláírni. Maga az albérlet elég jó környéken van, Budán a X. kerületben, és viszonylag tágas. Épp most lett teljesen felújítva, továbbá mi leszünk az első lakók, szóval ez mind nagyon jól hangzik, de persze ez a lakás sem fenékig tejfel, itt is akadnak szépséghibák. Például a fűtés elég érdekesen van megoldva (hol infrapaneles, hol konvektoros), és nem utolsó sorban a fürdőt és a konyhát leszámítva teljesen bútorozatlan. 

Jelenleg hárman vagyunk két szobára, és úgy egyeztünk meg, hogy én kapom a külön szobát, úgyhogy anyuékkal már el is kezdtünk tervezgetni meg bútort vadászni, szép lassan pedig kezd összeállni a szobám. Az ágyat tegnap meg is rendeltük, az íróasztal is megvan, így mostmár csak a szekrény ügye kérdéses. Nem akarjuk túlzásba vinni a bútorozást, mert egyrészt felesleges, másrészt elég megterhelő egyik napról a másikra kifizetni egy egész szobányi bútort, így az alapdaraboknál maradunk, és csak azt vesszük meg, ami igazán lényeges. Íróasztal, ágy, szék, szekrény. Egyelőre ennyi kell, majd később talán beszerzünk még pár darabot ezek mellé.

A sok bútorozástól végre nekem is megjött a kedvem a lakberendezéshez, így hosszú idő óta először felmentem Pinterestre, és körülnéztem egy kicsit. Sok érdekes és kreatív ötlettel találkoztam, pár ilyenbe pedig egyenesen bele is szerettem, ezeket pedig szerettem volna veletek is megosztani, hátha ti is hasznát veszitek nekik. Szerintem szuper tippek és trükkök ezek, amikkel bármikor könnyedén feldobhattok egy szobát.

- BEFŐTTES ÜVEG TÁROLÓ -

Igazság szerint az ötletből csak maga a befőttes üveg rész tetszett meg igazán, mert én egy lusta leányzó vagyok, és arra gondoltam, hogy minek felfúrni azt a nagy fadarabot a falra, majd arra még az üvegecskéket is, mikor az asztalon állva is tökéletesen betölthetik funkciójukat. Persze így nem lesz olyan mutatós a végeredmény, de szerintem még így is feldobná a szobám összképét és kicsit érdekesebbé tenné az íróasztalt, szóval valamikor majd nekiállok keresni néhány pofásabb befőttes üveget. Amilyen borzasztó vagyok, még pénzt is hajlandó lennék kiadni értük.
- FÉMHÁLÓS MOODBOARD -


Ez az egyik kedvenc ötletem - egyszerű, gyors, és még jól is mutat! Olcsónak annyira talán nem olcsó, mivel ha nincs otthon elfekvőben egy fémrács, akkor annak az ára nagyjából 4-5 ezer körül mozog. De ha esetleg van otthon, akkor tényleg nincs sok dolga vele az embernek - lefújja egy neki tetsző színű festékkel, rögzíti a falhoz, és kész is. Ezeket a moodboardokat rendkívül sokféleképpen lehet felhasználni, az ember azt aggat ki rá, amit csak szeretne, és pont ez a legjobb benne: 100%-ig személyre szabható.

- RUHACSIPESZES RENDSZEREZŐ -
Arra gondoltam, hogy az íróasztalom fölé lógathatnék egy sima madzsagot, amire ruhacsipeszekkel akár képeket is kitűzhetnék, ez az aranyos ötlet pedig csak még inkább arra sarkall, hogy ezt tényleg meg is tegyem. Az elgondolás egyszerű: fogjunk öt csipeszt, fessük ki őket és írjuk ki rájuk a napokat. Ezután kis papírfecnikre minden héten felírhatjuk az előttünk álló teendőket, hogy könnyebb legyen őket észbentartani majd elvégezni. Aki gondolja, a hétvégét is hozzádobhatja, bár olyankor az embernek kevesebb elintéznivalója akad, mint hétközben. Amilyen feledékeny vagyok, nekem mindenképp jól jönne egy ilyen kis emlékeztető a szobámba.
- VILÁGTÉRKÉP -


Egy hatalmas (vagy legalábbis nagyobbacska) világtérképet is szeretnék beszerezni, amit majd kitehetek a szobám falára. Igazság szerint az lenne a tervem vele, hogy bejelölgetném rajta, merre jártam már a világban. Esetleg még az utazásaim alatt készült képekből is nyomtatnék, és odatűzném őket a helyükre, hogy vizualizáljam egy kicsit kalandjaimat, amik remélhetőleg az elkövetkező években megsokszorozódnak majd. :)

- ÁLPOLAROID KÉPEK -

Az utolsó ötlet, amit hoztam, az egy kis DIY segítség ahhoz, hogy hogyan tedd izgalmasabbá a képeidet, amit a szobádba szeretnél kitenni. Maga a link azt magyarázza, hogy hogyan csinálj ilyen aranyos "ruhaszárítót" az emlékeidből, mint a képen, én viszont arra szeretnék tippet adni, hogy hogyan készíts álpolaroidokat. Ehhez csak fel kell menned a PicMonkey oldalára, feltölteni a kívánt képedet, aztán a kereteknél kiválasztani a Polaroid Frame-et. Mentsd le, majd nyomtasd ki. Így annyi álpolaroidat gyárthatsz, ahányat csak szeretnél - és ami a legszuperebb, hogy így a képeid alá írhatsz megjegyzéseket, hogy örökké emlékezz a kiválasztott pillanatra. 

Nektek van olyan bevált ötletetek, amivel már sikerült feldobnotok egy egyszerű, csupasz szobát? Szívesen várok még javaslatokat, jó ötletekből sosem elég.

You May Also Like

0 comments