5 dolog... TAG

by - Sunday, August 28, 2016


Kicsit talán sok lesz a TAG-ekből, de előre figyelmeztettem mindenkit, a megszállotjuk vagyok, szóval van mentségem. A mostani kiszemeltemre egyébként a Petals In Te Ashes-en bukkantam. A TAG elgondolása nagyon egyszerű, különböző "kérdéseket" tartalmaz, amikre listaszerűen öt pontban/dologgal kell válaszolni.

5 dolog, amire szükséged van minden nap 

1. Víz - A nyáron rászoktam, hogy sok vizet iszom meg egy nap leforgása alatt, azóta pedig rájöttem, hogy mennyivel jobb így létezni, mint a napi pár pohár minimummal. Remélem ezt a jó szokásomat az egyetemi mindennapokba is magammal fogom vinni, és nem csak augusztus végéig tart a fellángolásom. 
2. Írás, olvasás - Egybe vettem, mert hát a kettő amúgy is kéz a kézben jár, és mert nálam gyakran előfordul, hogy egy nap csupán az egyik hobbimra van időm (vagy kedvem), úgyhogy így nagyobb az igazságtartalma. Amióta az eszemet tudom, a szenvedélyem az írás és az olvasás, egészen kicsi koromtól kezdve űzöm őket. 
3. Nasi - Borzalmas szokás, sőt, inkább függőség, de tényleg szükségem van arra, hogy naponta legalább egyszer beiktassak a főétkezések közé valami nasit is. Örök szerelmem a popcorn, de nagy kedvenceim még a különféle gyümölcsök, magok és kekszek. És mostanában az étcsokit is megszerettem.
4. Telefonom - Nem mondom, hogy nem lennék meg nélküle, de tény, hogy szeretem, ha a nap folyamán mindig a közeleben van, és bizony sokszor is nyúlok hozzá a 24 óra alatt. De azt hiszem, ezen nincs mit csodálkozni, hiszen mindenem azon van: a zenéim, a fényképeim, a listáim, és akkor az internetről ne is beszéljünk.
5. Család - Bár néha az idegeimre mennek, és nem mindig értjük meg egymást a legjobban, a családomra is égető szükségem van. Hozzájuk bármikor fordulhatok, minden hülyeségemmel és aggályommal, és ami a legfontosabb, hogy szeretnek és támogatnak. 

5 film, amit ajánlanál

1. Eredet - Nem hiszem, hogy van még olyan ember a Földön, aki ne látta volna legalább egyszer ezt a zsenialitást, de azért a kedvenc filmemet csak meg kell említenem. I-má-dom. Csavaros, meglepő, sokkoló és akciódús, szóval minden van benne, ami csak kell.
2. Harcosok Klubja - Na ez az a film, ami annyira lenyűgözött, hogy miután megnéztem, rákerestem a könyvre, és gyorsan elolvastam azt angolul. Egymás után kétszer. A mondanivalója nagyon elgondolkodtató, és a narráció, ami ezt kibontja, egyszerűen aranyat ér.
3. Felhőatlasz - Megint csak egy olyan film, ami után kénytelen voltam elolvasni a könyvet is, annyira tetszett. (Sőt, DVD-n is megvettük.) Fájdalmasan szép látványvilág, gyönyörű történet, magával ragadó világok és életutak találkozása. Na tessék, most megint kedvet kaptam a megnézéséhez!
4. Szilaj - Ha szereted a lovakat, akkor nézd meg. Kötelezően. Életem legmeghatóbb meséje, mindig, de mindig elsírom magam rajta, tök mindegy, hogy éppen hány éves fejjel nézem meg. Amúgy nem sokat beszélnek benne, de a betétdalok tökéletesen összefűzik a történetet.
5. Viharsziget - Szerintem ebben a filmben láttam eddig életem legnagyobb plot twistjét, így evidens, hogy a Viharsziget is felkerült a listámra. Alapból szeretem Leo filmjeit, de ez a sötét, nyomasztó hangulatával, és a fordulatos történetével igazán megmaradt bennem.

5 materializált kívánság/ajándék karácsonyra szülinapomra
(az közelebb van)

1. Bershka papír- és írószeráruk. Tegnap jártunk a Bershkában, és én balszerencsémre megláttam ezeket az irtó cuki sulis kellékeket. Egy pillanat alatt beleszerettem az összesbe, de a kedvenceim egyértelműen a 'My Secret Plan' nootbook, a Sticky note set és a teljesen felesleges, de marha aranyos Heart rubber set
2. A tökéletes parfüm. Már évezredek óta mondogatom magamnak, hogy itt az ideje venni egy új parfümöt, de aztán valahogy mindig kapok valakitől egyet, ami bár nem az igazi, de egész kellemes illatú, így megtartom és elkezdem használni. Ördögi kör, amiből mostmár igazán ki kéne lépnem.
3. Brush pen. Amióta elkezdett foglalkoztatni a Bullet Journal ötlete, azóta a hand lettering is ott motoszkál az agyamban, ahhoz pedig elengedhetetlen kellék egy jóminőségű brush pen szett. Jó lenne Tombow vagy Spectrum Aqua markereket beszerezni, mert az olcsóbb ICO nekem nem jött be.
4. Harry Potter and the Cursed Child. Gyermekkorom és életem egyik meghatározó élménye volt a Harry Potter sorozat, egyenesen imádtam a könyveket és a világot, amit J.K. Rowling megalkotott. És nem tagadom, hogy a mai napig imádom. Így mikor megtudtam, hogy a Cursed Child könyv formájában is elérhető lesz, azonnal fel is írtam a kívánságlistám legtetejére.
5. Lush ajándékcsomag. Azt hiszem, ha kapnék valakitől egy csomagnyi Lush terméket, elsírnám magam a boldogságtól. Az Astronomical, Rosie és Relax csomag különösen tetszik. Na jó, meg a Lush Spa is.


5 hely, ahová szeretnél eljutni 

1. Izland. Régi nagy álmaim egyike, hogy egyszer eljussak erre a csodálatos szigetországra. Vonzanak azok a gyönyörű, vad tájak, a természet közelsége és hatalmassága. Na meg persze örök élmény lenne, ha láthatnám a sarki fényeket.
2. Japán. Elsősorban az ősi kultúra az, ami a szívemet Japánhoz húzza, meg persze a kíváncsiság, hogy mennyivel másképp élnek ott az emberek. Biztos vagyok benne, hogy ez az ország tele van meglepetésekkel és érdekes ellentmondásokkal, amiket szívesen felfedeznék.
3. Oroszország. Azon kívül, hogy szeretném egyszer élőben is látni azokat a mókás, színes kupolákat, nem igazán tudom megmondani, miért szeretnék egyszer eljutni Oroszországba. Mégis szeretnék.
4. Madrid. Szeretem Spanyolországot, és valahogy szeretem azt is, ha van esélyem megismerkedni az adott ország fővárosával is, ám ez sajnos egyszeri spanyol utazásom során nem jött össze, így Madrid igencsak előkelő helyen áll az álomutazásaim listáján.
5. Amerika. Sokakkal ellentétben én nagyon nem szeretnék Amerikában élni, és a kultúrájukkal, sőt, az egész életfelfogásukkal sem nagyon szimpatizálok (már ami az USA-t illeti), de ettől még sok szép hely van ezen a hatalmas kontinensen, ahova én is szívesen ellátogatnék.

5 melléknév, ami rám jellemző

1. Békés. - Ha van valaki, aki nyugodtan és boldogan el teng-leng az életben, amíg hagyod és nem bántod, az én vagyok. Ha lehet, kerülöm a konfliktusokat, de általában ha mégis egyben találom magamat, akkor azonnal a békítő szerepét öltöm magamra.
2. Állatbarát. - Ezt le sem tagadhatnám, tekintve, hogy az utcán látványosan megbámulok minden velem szembe jövő kutyát, és azonnal felragyog az arcom, ha épp esélyem nyílik valamelyik szerencsétlen megsimogatására. De ez érvényes a macskákra és a lovakra is, tágabb értelemben pedig nagyjából az egész állatvilág lenyűgöz.
3. Szórakozott. - Ó, igen. Nagyon szétszórt tudok lenni, ami többnyire a szobámon is meglátszik. Az a probléma, hogy az agyam nagyon szelektíven működik, így gyakran kiszór olyan információt, ami számomra akkor és ott nem tűnik fontosnak, aztán később valahogy mégiscsak rádöbbenek, hogy de igenis fontos lett volna. 
4. Érzékeny. - Hadd meséljem ezt el nektek: tegnap, ahogy ezt a bejegyzést írtam, rákerestem a Szilaj betétdalaira. Két perc múlva már könnyeztem. Szóval igen. Könnyű megríkatni, könnyű megbántani, könnyű belőlem empátiát kicsalni. Egy két lábon járó, szentimentális katasztrófa vagyok.
5. Pozitív. - Igyekszem mindenben a jót látni, és kiélvezni az élet minden egyes percét, mert szerintem csak így van igazán értelme élni. Persze én sem vagyok minden nap 24 órában boldog és vidám, de szerintem a pozitív gondolkodás nem is erről szól.

5 dolog, amit az embereknek mondanék az életről 

1. A te érdeked másoknak nem fontos. - Talán erős ezzel indítani, de ez egy marha jó lecke, amit édesanyám tanított nekem. Ő szokta ezt mondogatni, abban az értelemben, hogy ami nekem fontos, azt soha ne bízzam másra, és ne várjam, hogy mások teljesítsék helyettem, mert nem fogják. Az emberek alapvetően önző lények, arra vannak beállítva, hogy mindenek előtt a saját érdeküket nézzék, így ha neked valami igazán fontos, akkor azt inkább intézt önmagad.
2. Tanuld meg szeretni önmagad. - Klisé, vagy nem klisé, de szerintem borzasztóan sok igazság van abban, hogy amíg te nem szereted saját magadat, addig mástól sem várhatod el, hogy szeressen téged. Úgy igazán, szívvel-lélekkel. És tudom, nem könnyű magunkkal megelégedni, elfogadni és szeretni azt, akik vagyunk, de megéri próbálkozni. Egészen addig, míg végül büszkék leszünk önmagunkra. Mert ez az egészséges és boldog élet alapja.
3. Lépj át a határaidon. - A komfortzóna jó dolog, sőt, a legjobb, hiszen olyan kényelmes és megszokott, hogy az ember legszívesebben soha el sem hagyná. De néhanapján bizony ki kell lépni belőle: máskülönben nincs fejlődés, nincs haladás, nincs előrelépés. Egy helyben toporogva nem élet az élet, így azt mondom: merj bátor lenni! Merj kitörni a határaidból, mert odaát egy teljesen új világ vár rád.
4. Amiért megéri, azért küzdj. - Újabban a legtöbben ha valamilyen nehézségekbe ütköznek az életükben, legyen szó párkapcsolatról, munkáról, önmegvalósításról vagy bármi másról, egyszerűen feladják. Nem küzdenek, nem próbálják meg megoldani a problémát, egyszerűen csak új lehetőségek után néznek. Én azt mondom, hogy amiért megéri, azért bizony küzdeni kell, foggal-körömmel. Az álmokat, vagy az igaz szerelmet nem éri meg eldobni csak azért, mert egy kisebb akadályba ütköztünk.
5. Ne törődj azzal, hogy mások mit gondolnak. - Legalábbis ne sokat. Ha neked épp táncikálni támad kedved az utcán, akkor táncolj! Valószínű, hogy a többiek hülyének fognak nézni, de kit izgat? Ha neked jól esik, és másokat sem bántasz vele, akkor csináld csak. És ne hagyd, hogy mások véleménye korlátozzon vagy befolyásoljon téged.

You May Also Like

2 comments